עומר היה בן 9 וחצי, בתחילת כתה ד' כשפגשנו את תמי בפעם הראשונה.
אבל אולי כדאי שאספר בכמה מילים איך ולמה הגענו אליה.
לקראת סוף כתה ג' הבנתי שלילד שלי יש איזו בעיה אבל אף אחד מכל המורים שהיללו ושיבחו אותו, ('הוא כל כך נבון ובוגר לגילו' וגם 'איזה ילד חכם ומקסים הבן שלך'), לא ידעו לשים את האצבע ולומר מה בדיוק הבעיה ומה לא בסדר.
לקחתי אותו לאבחון אצל נוירולוג ידוע להתפתחות הילד שקבע שעומר ילד נבון מאוד לגילו, עם איזו הפרעת קשב וריכוז קלה ואולי כדאי לערוך לו אבחון פסיכו-דידקטי. בדיוק עברנו מת"א לקריית אונו ושנה"ל החלה והאבחון נקבע לסוף השנה.
בכתה, הוא ידע לחזור על מה שהמורה לימדה וידע לענות לעניין כששאלו אותו, וגם אם במחברת שלו לא היו כתובות תשובות, הצליח לאלתר 'ולהסתדר'. בכל זאת עברית זו שפת האם שלו וכאמור, הוא ילד נבון מאוד. עד שזה הגיע לאנגלית. הוא לא ידע להגות ולהכיר אפילו את ה ABC.
ואז שמעתי על תמי ועל ביה"ס שלה. החלטתי לנסות וקבעתי פגישת היכרות. בפעם הראשונה הגעתי לבד, בלי הילד.
זו היתה מאותן פגישות בהן הרגשתי שזכיתי להכיר אדם נדיר ומאיר. אין לי הגדרה אחרת. סיפרתי לה על הקשיים הלימודיים של עומר, הראיתי לה מה אומרים וכותבים עליו המורים שלימדו ומלמדים אותו, על חוות הדעת של הנוירולוג ועל כל אפיון רלבנטי שיכולתי לחשוב עליו. היא ישר הגיעה ללב העניין, זיהתה כמה דפוסים של לקויות למידה אבל רצתה לפגוש את עומר לבד ולהתרשם בעצמה וכמו שאמרה 'לבדוק אם יש כימיה בינינו ואם זה יכול לעבוד'.
אחרי הפגישה עם עומר ותוך שהיא משתמשת במה שאני מכנה 'מילים פילולוגיות' שאת רובן עדיין לא הכרתי, היא אבחנה אותו במדויק ועלתה על אוסף ליקויי הלמידה שלו אחד לאחד (כפי שהתברר מאוחר יותר עפ"י תוצאות האבחון שנערך לו במרכז חדד באונ' בר אילן).
היא קבעה לו תכנית לימוד אצלה, בבי"ס להוראה מתקנת שאותו היא מנהלת (בשעות אחה"צ – לאחר שעות הלימוד בביה"ס), ותוך מספר חודשים עומר החל כבר להשתלב באנגלית ברמת הכתה. עומר למד להתגבר בעזרתה על הקשיים הלימודיים שהיו לו – ולא רק באנגלית. הוא התמיד בשעורים עם תמי ובגלל האישיות הקורנת והייחודית שלה אהב להגיע אליה וממש חיכה למפגש השבועי איתה.
לאחר שסיים את ביה"ס היסודי כשבאותה שנה נפטרה אימי (שלמעשה היתה ה-סיבה לחזרתי לקריית אונו) – שבנו לת"א ועומר התחיל ללמוד בחטיבה בגימנסיה הרצליה. ועדיין, המשיך להגיע לתמי פעם בשבוע ולא הסכים לוותר על הלימודים איתה או למצוא מורה חלופי.
כל פעם כשעלה הצורך ליידע ולהסביר בבתי הספר את הקשיים הלימודיים של עומר – תמי נחלצה לעזרתי. בצורה מקצועית ורהוטה הצליחה לייצר שיתוף פעולה פורה ומוצלח מול מורי ביה"ס כדי ליצור התאמה בין הלימודים הסדירים בביה"ס לשעורים שלה.
בכל הקשור להוראה מתקנת בכלל ובאנגלית בפרט, תמי היא מקצוענית מהשורה הראשונה. בין השאר, היא מלמדת גם את המורים של 'ניצן', המעבירים שעורי הוראה מתקנת במגוון מקצועות - לילדים עם לקויות למידה, דבר שנודע לי רק לאחר זמן. מעבר למקצועיות ללא פשרות וגישה מדהימה לילדים ולבכלל, תמי ניחנה באישיות מקסימה ומצליחה 'לגעת' באנשים ולהביא את התלמידים להישגים בלתי רגילים.
עומר מסיים השנה את כתה י"ב בגימנסיה. הציון הממוצע שלו בחמש יחידות באנגלית נע בין 80-85 וזה לגמרי בזכות הבסיס האיתן והעזרה שהעניקה לו תמי במשך כל השנים, עד לאחרונה.
הקשר שנוצר בינה לבין עומר ובינינו במשך השנים הפך לחברות אמיתית.
עבורו היא פשוט המורה האולטימטיבית.
גם מבחינתי.